لافکادیو

یک نام نیست؛ یک سرنوشت است.

لافکادیو

یک نام نیست؛ یک سرنوشت است.

آیا لافکادیو منقرض می‌شود؟

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹ ب.ظ

مسئله اینجاست که وقتی به نتیجه نگاه می‌کنی با خودت میگی تو نمودار فقط 10 درصد مردم دنیا توانایی‌های بالاتری نسبت به من تو یادگیری دارند. یعنی اگه اون 10 درصد همین الان نیست و نابود بشن و قرار باشه برای دنیا یه شاه انتخاب کنن من جزء گزینه‌های روی میز هستم که شانس بالایی برای انتخاب شدن داره. اما بعد با خودت فکر می‌کنی حالا گیریم گلاب به روی شمای خواننده، من وسط تست 10 دقیقه هم نمی‌رفتم دست به آب و روی سه تا سوال آخر هم فکر می‌کردم و مثلا در سطح مِنسا بودم. خب که چی؟ اگر همین نمودار رو با درنظر گرفتن احتمال ادامه بقا و زنده ماندن در جامعه کنونی با فاکتورهای ملک، سرمایه در گردش و حساب بانکی رسم کنیم چه نتیجه‌ای بدست می‌اومد؟ من کجای این هفت میلیارد قرار می‌گرفتم؟ خوشبختانه یکی از دوستان من دستی در آمار داره. ازش خواستم که این نمودار رو برای من رسم کنه. اونم یه سری اطلاعات در مورد حساب بانکی و ملک و املاکم و اینها پرسید و رفت روش کار کنه. بعد از چندساعت بهم پیام داد که چقدر تو کیف پولت نقد داری؟ گفتم 23700 تومان. گفت اگه ضروری باشه چقدر می‌تونی همین الان از دیگران قرض کنی؟ گفتم میخوای منو ببری از این شرکت هرمیا مگه؟ گفت بگو. گفتم والا چی بگم. شاید چهارصد پونصد تومن. آها یکی هم یه بار تو وبلاگم نوشته بود حاضره قسطای وامم رو بده. اونم بذار روش میشه مثلا 800 تومن. گفت خبرت می‌کنم و قطع کرد. بعد از چندساعت گفت لافکادیو پدرت چیزی به اسمت نزده؟ گفتم نه. گفت می‌خوای بی‌خیال شیم. گفتم مشکلی نیست نمودار رو بده حالا از آنگولایی‌ها که بدتر نیست وضعیتم که. چندساعتی در فرستادن جواب تعلل کرد اما من اصرار کردم که نگران چیزی نباشد و من برای دیدن نتیجه آماده‌ام. نتیجه تصویر پایین بود:

سر کلاس انشای بچگی‌هایمان معلم ما همیشه دو نمره برای نتیجه‌گیری می‌داد. یک نتیجه‌گیری درست و حسابی که ازش درس زندگی دربیاید. چون فکر نکنم گذر معلم انشایمان به اینجا بیفتد ترجیح می‌دهم نتیجه‌گیری نکنم. دوستم می‌گفت اون چند درصد قرمز رنگم بیشترشون از کشور سوازیلند هستند که از جمعیت یک میلیون نفریشون نصفشون ایدز دارند و پادشاهشون 13 تا زن داره!

+ مدیونید فکر کنین این دوستم مدرک آمار نداره. فقط دو واحد مونده بود لیسانس بگیره... 

  • ۹۵/۰۶/۲۴
  • لافکادیو