لافکادیو

یک نام نیست؛ یک سرنوشت است.

لافکادیو

یک نام نیست؛ یک سرنوشت است.

پیشنهادی که فقط احمق‌ها ردش می‌کنند!

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ

خیلی وقتا پیش اومده یه عده اومدن به من گفتن لافکادیو چی می‌خونی؟ کی رو می‌خونی؟ کجایی؟ تو باغ هستی اصلا؟ حقیقت اینه من هیچ‌وقت نتونستم منابع وسیعی که دارم رو یه جا جمع کنم. مثلا خوب خاطرم هست سال 87 یا 88 وقتی تو بلاگفا بودیم شب‌هایی میشد که می‌نشستم و از این وبلاگ به اون وبلاگ لینک پیوندها رو جلو می‌رفتم. رکوردم صد تب وابسته بود. فکر کنید چه مسیری طی می‌شد. این وقت‌ها همیشه با خودم فکر می‌کردم یادم نمیره و برمی‌گردم اون وبلاگ رو دوباره بعدا می‌خونم. اما حقیقت اینه خیلی از اون وبلاگ‌ها از پنجره فراموشی ذهن من پرکشیدن و به جز یه تعداد محدودی خیلیاشون رو فراموش کردم. هنوز که فکر می‌کنم به بعضی از اون وبلاگا حسرت میخورم که اون زمان نتونستم ازشون استفاده کنم. همیشه این دغدغه من بود که یه جایی همه‌ی این‌ها رو بشه جمع کرد. من گوگل ریدری نبودم. شاید بعضی از شماها بودید. بعد مرحوم شدن اون بنده خدا خیلی اوضاع بدتر شد. چندوقت پیش دوستی ازم خواست چندتا وبلاگ خوب معرفی کنم که بخونه و با خط فکریش منطبق باشه. من آدم پیشنهاد ندهنده‌ای هستم. شاید فقط به آدم‌های نزدیک و کسایی که می‌شناسم پیشنهاد بدم چون پیشنهاد دادن رو یه کار فوق‌العاده با ارزش می‌دونم که خرج کردنش برای همه یعنی بی‌ارزش کردن سوژه پیشنهاد. مگر اینکه واقعا بدونی تعداد خیلی زیادی با پیشنهاد تو به اون نیاز موجود پاسخ میدن. مگرنه من خیلی راحت می‌تونستم تو وبلاگم تمام کتاب‌های عمو شلبی رو براتون معرفی کنم. بیام بنویسم که فلسفی‌ترین کتاب‌های دنیای امروز به نظرم "به دنبال قطعه‌ی گم شده" و "یک زرافه و نیم" شل سیلور استاین ان. اما نمیام چنین پستی رو بذارم. چرا؟ چون می‌دونم ما آدما به سندروم وقتی چیزی مدام به گوش‌مون خورد حساسیت‌‌مون در مقابلش پایین میاد دچاریم. پس ترجیح می‌دم این هدیه‌های ناب رو کنار بذارم و فقط به دوستان و آدم‌های نزدیک زندگیم تو موقعیت‌های استثنایی بدم که اون وقت یه اثر فوق‌العاده روشون بذارم. برای فهمیدن بهتر حرفم به نحوه بی‌ارزش شدن خداحافظ گری کوپر رومن گاری فکر کنید! کاری که با اون کتاب تو وبلاگا شد با دابسمش اون دوتا بنده خدای واسه عشق تو... نشد! یعنی هنوزم خیلیا اون کتاب رو نخوندن اما دیگه نمیشه اسمش رو هم برد. چون همه به مغولستان خارجی و صفر متر بالای سطح گوه و اون جمله معروف لنی آلرژی پیدا کردن. الانم اگه من این دوتا کتاب رو معرفی کردم شاید تحت تاثیر کاری بود که علیرضا مجیدی تو یک پزشک انجام داده. علیرضا مجیدی اون قدیما تو بلاگفا یه وبلاگ داشت. الان سایت یک پزشک رو می‌چرخونه و بیشتر قدیمی‌ها هم باهاش آشنا هستند. امروز صبح تو مدرسه که بودم پای کامپیوتر داشتم سایتش رو می‌خوندم یه پست توجهم رو جلب کرد. می‌خواستم از روش رد بشم چون دوباره اسم اینوریدر اومده بود و من با اینوریدر تو تبلتم به مشکل خورده بودم. جواب نداده بود. نسخه‌اش کامل نبود. وبلاگ‌ها رو به روز نمی‌کرد. کلی اذیتم کرده بود. اما یه فرصت دیگه بهش دادم. علیرضا زحمت عجیب و غریبی کشیده. واقعا عجیب و غریب و واقعا باورنکردنی. اومده تمام اون منابع دوست داشتنی رو که این همه سال جمع کرده طبقه بندی کرده و رایگان تو یه فایل برای ما گذاشته. باور نمی‌کردم! گفتم خب ارزش داره چند دقیقه دیگه وقت بذارم. رفتم تو سایت اینوریدر از اینجا و یه اکانت ساختم. بعد هم با راهنمایی همون پست آقای مجیدی تمام منابع رو وارد اینوریدر کردم. باورتون نمیشه وقتی لیست وبلاگ‌ها و سایت‌ها رو باز کرد با چه وبلاگ‌هایی روبرو شدم. در یک کلام عالی بود. خیلی جامع و دیگه خیالم راحت بود که حالا می‌تونم چندین سایت مورد علاقه خودم رو توی اون طبقه بندی‌ها اضافه کنم و چندتایی رو هم که با سلیقه من جور نبود کم کنم و اون فهرست دوست داشتنی تو کمتر از 5 دقیقه جلوم بود. من به اون لیست جادویی امروز توی مدرسه رسیدم. حتی نیازی نیست دیگه نگران این باشم تو سیستم عمومی مدرسه باید بیام تو بیان و دیگران شک کنن و بخوان کنجکاوی نشون بدن! کافیه سایت اینوریدر رو بالا بیارم تا همه‌ی دوست داشتنی‌هام یکجا دم دستم باشن و بشینم بدون هیچ نگرانی وبلاگ و سایت و باقی دوست داشتنی‌هام رو ورق بزنم. شما هم به این پست برید و فایل فید فوق‌العاده دکتر مجیدی رو دانلود کنید و یه اکانت تو اینوریدر درست کنید و صاحب تمام اون منابعی بشین که دکتر مجیدی بعد از این همه سال برامون به رایگان به اشتراک گذاشته. جالبه تعدادبالایی وبلاگ فارسی خوب که لافکادیو هم بین‌شون هست:) و کلی وبلاگ کلاسیک رو دکتر تو فید خودش گنجونده. باور کنید این پیشنهادیه که هیچ کسی نمی‌تونه ردش کنه... همین امروز اینوریدری بشین.

+ لطفا اگه وبلاگ دارید این پست رو یا پست خود دکتر مجیدی رو تو وبلاگ‌تون لینک کنید تا حتی شده یک نفر بیشتر بتونه از این پیشنهاد فوق العاده دکتر مجیدی استفاده کنه و شاید از همین راه چراغ وبلاگستان فارسی بیشتر و بیشتر روشن بمونه و بلاگرها دلگرم‌تر بشن.

  • ۹۵/۱۰/۱۹
  • لافکادیو